Natolin's Handmade

piątek, 27 kwietnia 2012

Czas na kwadrat / It's time for square


Dzisiaj piątek, więc jak obiecałam - czas na kwadraty. Swoich na razie nie mam więcej - z 7 zrobiło się 10 :) Ale za to mam dla Was coś innego. Wiem, że ten wzór jest wśród kwadratów najpopularniejszy, ale może jeszcze ktoś go nie zna. Dlatego przygotowałam kurs :)
Today is friday, so it's time for squares. I didn't make more squares already. I have now just ten :) But I have something different for you today. A little course "how to make granny square". But unfortunatelly - only in polish, because I don't know all these english names in crocheting...

No to zaczynamy!


1. Robimy 5 oczek łańcuszka.


2. Łączymy oczkiem ścisłym w pierścień.


3. Robimy 3 oczka łańcuszka w górę i dwa słupki (wszystko w pierścień).


4. Potem dwa oczka łańcuszka.


5. Trzy słupki i znowu dwa oczka łańcuszka.


6. I powtarzamy tę czynność jeszcze dwa razy. Zakańczamy oczkiem ścisłym w trzecie oczko łańcuszka (tego początkowego).


7. Przyłączamy inny kolor włóczki w jednym z "rogów".


8. Robimy trzy oczka łańcuszka i dwa słupki w "okienko". Potem dwa oczka łańcuszka i znowu trzy słupki.


9. W następnym "okienku" robimy trzy słupki, dwa oczka łańcuszka i trzy słupki. Powtarzamy tę czynność jeszcze dwa razy (w każdym z "okienek"). Zakańczamy oczkiem ścisłym w trzecim oczku łańcuszka początkowego.


10. Przyłączamy kolejną włóczkę w jeden z "rogów". I powtarzamy to, co poprzednio - trzy oczka łańcuszka, dwa słupki, dwa oczka łańcuszka i trzy słupki.


11. W tym rządku oprócz "rogów" mamy też "okienka" po środku naszego kwadratu. W każdym takim okienku robimy trzy słupki.


12. W kolejnym rogu znowu trzy słupki, dwa oczka łańcuszka, trzy słupki. Potem w kolejnym "okienku" trzy słupki. I tak dookoła. Czyli powtarzamy jeszcze dwa razy. Rządek jak zwykle kończymy oczkiem ścisłym.


13. I zaczynamy kolejny rządek, kolejnym kolorem wełny. Robimy dokładnie to samo, co przy poprzednim rządku.


14. Jedyną różnicą są dwa "okienka" po środku kwadratu - czyli w każdym robimy po trzy słupki.


15. I tak do końca. I mamy już kwadrat!!


Rządki te można robić w nieskończoność, zawsze w ten sam sposób, aż do uzyskania pożądanej wielkości kwadratu :) Mam nadzieję, że komuś się ten kursik przyda :)

Ten kwadrat robiony był z różnej włóczki (bo póki co, chcę wykorzystać te niepotrzebne) - stąd różna ich grubość. Robiłam go szydełkiem 3,5mm. Przy takiej konfiguracji kwadraty mają bok wielkości ok. 8cm. Dla przykładu, kwadrat robiony z jednolitej grubości włóczki, szydełkiem 2,5mm, będzie miał bok ok. 5cm.

Udanego piątku!
Have a nice friday!

4 komentarze:

  1. oj te kwadraty ostatnio i ja przerabiałam ;) jedyne co robiłam inaczej to ilość oczek pomiędzy słupkami :) na rogach kwadratu zawsze daję po 2 oczka, czyli tak jak pokazujesz w kursiku. Za to pomiędzy tymi słupkami powiedzmy hmmm nienarożnymi robię tylko jedno oczko łańcuszka :) ale kwadrat wychodzi tak jak i u Ciebie elegancko wyszedł ;) i też dziarałam takie kwadraty z różnych włóczek :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro mówisz, że też dobrze wyszły :) Ja bym chciała poznać jeszcze inne wzory kwadratów, bo są super. I ostatnio baaardzo modne :))

      Usuń
    2. a znasz tę stronkę? :) http://szydelkomania.blogspot.com/search/label/Mynta

      Usuń
  2. świetny przepis! odświeżyłam sobie pamięć - dzięki!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli coś do mnie napiszesz :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...